Hyllnings tal till klassen.

Dagen som vi alla har väntat på är snart här och jag tror jag pratar för alla när jag säger att vi har lite blandade känslor kring just denna dagen. Lycka är ett ord som jag tycker man kan beskriva denna dagen ganska bra med, lycka av att äntligen få frihet till att få göra vad man vill, några kanske ska plugga vidare, någon annan kanske vill börja jobba och sen finns det de som vill resa och upptäcka nya delar av världen. Det är nu vi får friheten till göra precis vad vi vill och uppfylla de drömmar vi har. Studenten kommer vara en av de lyckligaste dagarna i våra liv samtidigt som det kommer vara en av de sorgligaste dagarna i våra liv.

 

För vem hade trott att dessa tre år skulle gå så fruktansvärt fort och att vi nu skulle sitta här och bara ha 15 dagar kvar i skolan för att sedan ta ett steg framåt i livet. För om exakt 15 dagar står vi där med våra studentmössor på huvudet, betygen i handen och ett stort leende på läpparna.För mig är det helt obeskrivligt att vi faktiskt ska ta studenten, efter alla dessa år som man har längtat och längtat efter att bara få gå ut skolan och lägga allt bakom sig för att sedan ta ett kliv in i arbetslivet och om 15 dagar står vi här redo för att ta studenten. Men när jag tänker efter så ångra jag mig lite varje gång som jag har sagt att ``åh nu vill jag bara ta studenten och komma bort från allt´´

 

Jag skulle inte vilja gå en dag till i gymnasiet, men om man hade fått gå på gymnasiet utan att få läxor och bara för att få träffa er så hade jag lätt kunnat gå i skolan ett tag till. För tanken att inte återvända till skolan efter sommaren, att inte få se er varje dag, att inte få sitta med er i cafeterian varje rast, att inte få höra Jolle G´s otroligt roliga skämt, att inte få höra Janne klaga på hur dåliga vi är på att komma i tid, och att inte längre gå i klass SA12b, jag vill inte ens tänka den tanken på hur det kommer kännas.

 

Gymnasietiden har varit väldigt jobbig, väldigt krävande och det är ofta som man bara hade velat ta sina skolböcker och slänga dem i väggen och bara skita i allt. Men Gymnasietiden har också varit så otroligt lärorik inte bara kunskapsmässigt utan även i hur man har hittat sig själv och den vänskapen man har fått med så många fina människor.

 

För nu när jag ser mig omkring i klassrummet så ser jag inte bara klasskamrater utan jag ser vänner som har format mig och min tid här på gymnasiet till den jag är idag och trots att vi kanske inte kommer hålla kontakten med alla här inne, så vet jag att vi kommer vara vänner för livet, vi kommer alltid blicka tillbaka till dessa gymnasieår och komma ihåg alla de minnen vi har skapat tillsammans. 

 

Men nu är det dags för oss att lämna detta livet bakom oss och börja på något nytt, det är nu som vi ska gå våra egna vägar och följa våra hjärtan, det nu vi ska våga leva vårat egna liv och stå på egna ben, det är nu som vi ska blicka framåt och ta ett nytt steg in i vuxenlivet. 

 

Men innan vi gör det så har vi en student som väntar på oss, så låt oss göra denna dagen till en av de bästa dagarna i våra liv som vi aldrig glömmer. Men en sak som är säker, jag kommer aldrig glömma er sa12b. Tack för dessa tre år som har varit fyllda med skratt, bråka, fester och roliga minnen.

 

Detta är mitt hyllningstal till klassen, och det var inte förens nu som man verkligen insåg att det inte är långtid kvar♥

Kommer vara svårt att lämna klassen efter dessa tre år tsm

 

Allmänt | |
Upp